Teatr Tańca - ZAPROSZENIE |
Wpisany przez MJ
|
niedziela, 07 maja 2006 20:06 |
Z A P R O S Z E N I E
Zapraszamy 13 maja 2006 r. do RCK, ul. Chopina 21, sala widowiskowa, godz.18.00 na interesujące widowisko taneczno – muzyczne. Wystąpią 3 teatry, w premierowym występie - TeWaS z Raciborza. TeWaS - Teatr warsztatów sztuk. "P ł a s k a L i n i a" - reżyseria i scenariusz - Dominika Sztuka choreografia - Anna Rączka, Dominika Sztuka muzyka - African Spirits, Dead Can Dance, Icecaps & deserts, Enigma, motywy z filmu "Pasja" Kilka słów o projekcie. Jest to opowieść o człowieku uwięzionym między życiem a śmiercią, który wędrując w poszukiwaniu utraconej miłości zadaje sobie pytanie - "dlaczego?". Towarzyszy temu nieustanny ból, niemoc i złość. "Płaska linia" jest granicą pomiędzy bytem a niebytem, jednocześnie stanowiąc pomost łączący brzegi życia i śmierci, gdzie dociera bohater. Tam poznaje prawdę i historię żywiołów. Czy to co odkryje pozwoli mu odpowiedzieć na nurtujące go pytanie, dokonać wyboru?
|
Więcej…
|
|
Matura z języka angielskiego |
Wpisany przez MJ
|
piątek, 05 maja 2006 23:31 |
Maturę w całej Polsce zdaje w tym roku 426 tys. uczniów.
Dzisiaj odbył się egzamin maturalny z języka angielskiego. Przystąpiło do niego 3/4 tegorocznych abiturientów czyli ponad 320 tys. osób. Egzaminy z innych języków obcych zaczną się od przyszłego tygodnia.
Egzamin z języka angielskiego można było zdawać na dwóch poziomach - podstawowym i rozszerzonym, do tego drugiego przystąpiło blisko 120 tys. maturzystów czyli 1/3 zdających maturę z tego języka.
Wśród języków obcych najpopularniejszy jest angielski. W liceach ogólnokształcących chęć zdawania angielskiego wyraziło ponad 80 proc. maturzystów
|
Więcej…
|
Matura z języka polskiego |
Wpisany przez MJ
|
czwartek, 04 maja 2006 22:25 |
Pierwszy dzień matur za nami. 170 minut zmagań z pytaniami do tekstu J. Nowaka-Jeziorańskiego” O patriotyzmie i nacjonalizmie” a następnie wybór między szekspirowskim Makbetem czy „Chłopami” W. Reymonta (część maturzystów była zaskoczona tematem z „Chłopów” bo Reymont był na próbnej).
Po 45 minutowej przerwie, uzupełnieniu sił i kalorii,
rozmowach z innymi maturzystami, część osób przystąpiła do rozszerzonej
części egzaminu. Na Arkusz II przeznaczono 130 min. Autorzy zadań
maturalnych zdecydowali się na J. Iwaszkiewicza, A. Świrszczyńską oraz M. Białoszewskiego.
|
Więcej…
|
V Zeszyty Naukowo - Artystyczne |
Wpisany przez MJ
|
środa, 12 kwietnia 2006 18:44 |
Ukazały się kolejne Zeszyty Naukowo – Artystyczne II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Raciborzu. Tytuł V zeszytu nawiązuje do procesu rozszerzenia Unii Europejskiej: Starting in 25. The Enlargment Is for Us – rozszerzenie UE dotyczy również nas.
Znajdują się tu prace uczniów i nauczycieli II LO wzbogacone grafiką Natalii Gruszki - uczennicy II LO, laureatki nagrody Grand Prix Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego Barwy Jesieni ( 2002).
|
Więcej…
|
Zadania marcowe - 2005/06 |
Wpisany przez ipz
|
czwartek, 09 marca 2006 16:09 |
ZADANIA MARCOWE
- Piecyk elektryczny ma dwie identyczne spirale grzejne umożliwiające
pracę z mocą małą, średnią i dużą.
Narysuj połączenia umożliwiające
taką pracę. Ile razy moc średnia i duża są większe od mocy małej?
- Jak należy ustawić dwa prostokątne pryzmaty równoramienne, aby promień świetlny przesunąć równolegle? Propozycję uzasadnij.
- Zaprojektuj i wykonaj doświadczenie w celu sprawdzenia, czy zagotuje
się woda w naczyniu ogrzewanym wrzątkiem. Wynik doświadczenia uzasadnij.
To już ostatnia lista zadań w tej edycji.
Na rozwiązania czekamy do końca marca.
|
Wpisany przez ipz
|
wtorek, 21 lutego 2006 21:13 |
ZADANIA LUTOWE
- Układ optyczny składa się z dwóch cienkich, płaskowklęsłych
soczewek szklanych, między którymi znajduje się woda. W powietrzu
ogniskowa układu wynosi f1, a w wodzie f2. Czy na
podstawie tych danych można obliczyć współczynnik załamania światła w
wodzie lub szkle względem powietrza? Jeśli tak, to podaj odpowiednie
wyrażenia.
- Wyjaśnij, dlaczego radioodbiornik gra jeszcze przez krótki (dostrzegalny)czas po wyjęciu wtyczki z gniazdka sieciowego?
- Dmuchnij poziomo w otwór pustej butelki po oranżadzie, trzymanej
pionowo przy ustach. Po kilku próbach uda Ci się wydobyć z butelki
pewien dźwięk. Wyjaśnij dlaczego on powstaje? Co się stanie, jeżeli
butelkę napełnimy do połowy wodą? Znając szybkość dźwięku w powietrzu,
wyznacz częstotliwość wytwarzanych drgań w obu przypadkach.
|
|
|
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>
|
Strona 1 z 2 |